b0r0i - View my recent photos on Flickriver

September 1, 2009

Malang itu memang berbau...

pagi bagun cam biasa sahur. sambil sahur layan citer qalesha.citer pasal budak bandar kena belajor kt sekolah pondok.layan jer la...

pastu mandi, siap2 nk g sekolah...

'bye sayang.. abg pegi dulu..'

bukak grill, buka pintu keta... masukkan barang... agak banyak la gak... pasal before cuti tue, aku bawa balik buku rph. pastu bukak pintu pagar...

bukak pintu keta. masuk kunci keta... start engine...

'ehk...ehk....ehk..., ekkk'... ' witt.... witt....wit...' alarm keta aku bunyi plak. aik.. engine x start lagii... alarm plak bunyik... memecah kesunyian pagi... stop balik.. start balik... ada ler dlm 4-5 kali... benda yg sama gak jadik....

aduh... apa kes nie... xkan batt kong lak... aduyai... bukak hud keta... start keta balik... alarm bunyik lagik... pastu xnak stop plak... aku bukak bonet... carik spanar... buka wayar kt terminal... senyap alarm... aduss.... dh pukul 7 nie... lambat ler aku sampai skolah camnie...

jiran sebelah kuar... tegur... huhuhu.... gelak jer la....

aku teringat lagi kancil aku tahun lepas... hampir benda yang sama jadik.time tue nk p semayang jumaat lak jadiknya....

wargh.... batt kong... aku msg gpk, cakp sampai lambat... tug wife aku kluar... anto dia p sekolah dulu... br aku p sekolah. keta aku... tgl kt umah...

balik sekolah, aku test lagik sekali... sama gak... satu hari ni hujan dari pagi... so cuaca xpanas... mmg sangkut le batt.aku cabut batt, carik kedai yg jual batt. sembang2 dgn tokei tue... fuhh... melayang RM 190 utk batt GP. yg lama nyer Century. kira aku nasib baik ler gak.. pasal biasanyer batt cuma tahan setahun lebih jer... aku nyer nie, since beli keta nie... almost 3 year la... fuhh.... ganaz gak aku... leh thn sampai 3 tahun... huhuh....

balik bawa balik... terus pasang. start keta... trus on... aku masuk solat asar, trus p masjid amik bubur lambuk utk buka posa nanti.

moral of the story... laways cek 'ur car a day before g keje... huhu.... dulu aku selalu cek.. tp semalam cam malas sket... amik ko... wargh.....

kisah sadis d pagi yg sejuk 1 september...

No comments: