b0r0i - View my recent photos on Flickriver

September 14, 2009

dh lupa ker...

aku ingay lagi, masa kau skolah dulu... time raya sumer geng aku berlumba-lumba bg kad raya pd cikgu... sper yg dpt reply dr cikgu tu plak, pergh... sonok ghasenyer mcm dpt dr artis femes lak.

tp skang, biler aku dh bergelar cikgu.... satu keping kad jer yg akud dpt... naper leh jd camnie ??? bukan aku mengharap murid aku bg kad pd aku.. tp ialah... kalo bg kad tu rasa mcm di hargai sket... pasal aku garang sgt ker ??? rsnyer xder plak... budak leh siap gelak lg kt belakang time aku ngajo.aku peratikan... hampir sumer cikgu laki kt skolah aku, diorang x takut... yg diorang takut cikgu pompuan... aku pun pelik...

tahun lepas time praktikum, ada gak dpt kada raya, tp itupun setelah dipromote oleh cikgu diorang huhu.. kesannya, kami dpt hadiah byk giler... berbeg-beg... penuh kt seat belakang keta...

tp tue ler... antara budaya baik yg aku rasa semakin ilang di skolah skang. kalo budak lalu or terserempak dgn cikgu, jarang yg bg salam.. x sumer la bagi....

kalo cikgu sampai di skolah lak, jarang aku nampak budak yg berkejor ke keta cikgu tlg angkat barang.

biler cikgu masuk kelas, x rame yg senyap n sedia dgn buku masing-masing nk blajo...

betul ada bdk yg baik... xsumer bdk mcm yg aku ckp kt atas...

tp aku rasa mcm sedikit kecewa biler tgk bdk2 sekarang.dimana agak silapnyer... sistem pelajaran kita or cikgu sendiri...

kdg aku duk berfikir gak... kt mana salah silap aku... masa skolah dulu, aku rs xder ler nakal sgt... aku antara budak yg 'skema' gak sampai aku dpt nickname skema... huhu....

so apa lagi yg korg rasa kurang tentang budak2 skarang nie...

anyway, tahun ni tahun pertama aku beraya sebagai sorang cikgu...

3 comments:

Unknown said...

mak bapak tak ajar kot. aku pantang betul ada orang borak time cikgu ada kat kelas eventhough kelas tu membosankan, tapi toksah le borak sampai satu kelas dengar. nak lempang kang masuk paper, nak tegur kata kita mengharap.

rasanya bila dah besar panjang dan bekerja baru kita perasan sume tu kot hehe

akubudaksabak said...

biasa le bebdak skang... lelebih kang... mak bapak turun kononya caring pasal anak padahal kt umah, pedulik pun tak.bior jer...

Saobell said...

BAM!
kene kat hidung sendiri...
aduss

♥bell