b0r0i - View my recent photos on Flickriver

January 1, 2009

New Year...

kebetulan malam tadi... aku keluar. saja tgk wayang citer 'yes man', quite funny. bley lar... mmg layan... xder lawak bodoh...

so kuar dr cinema around 11, almost 12. turun jer dr parking lot tgk fuii... keta berbaris... depan dataran mbmb. ramai. tgk kt depan melaka mall... bebudak naik basikal penuhkan jalan. aku terfikir, parent derang tau ker tak anak-anak kuar malam nie... sejak aku duk kt melaka nie sejak tahun 1999, budak naik basikal ler yg paling memenuhkan jalan. tahun baru, merdeka... name it... sampai aku rasa polis trafik bukan jaga motor dgn keta, tp tahan budak naik basikal... tua xkira yg naik motor lagi... penuh jalan... geng rempit ker nie? yg naik beskal tue, bakal rempit gak ker ? aduyai... apa nk jadi... biler aku masuk simpang nk balik umah... ader satu avanza parking tepi jalan... satu family jalan kaki dengan baby kecik ke dataran, pukul 12 malam.... ko x kesian ker kt anak ko yg kecik tue ? berembun memalam... aku pelik tul...

tu x kira lagi yg memenuhkan kt dataran merdeka, klcc... dengan konsertnya lagi... kalo tgk kt tv, saper yg memenuhkan kawasan tue ??? MELAYU... mana g lain ? kt umah tido... kdg aku sedih biler tgk keadaan camnie... tp nk wat camner ? siapa yg galakkan jadik benda2 camnie ? korang fikir la sendiri...

sampai biler agaknyer keadaan ni akan berterusan...

No comments: