b0r0i - View my recent photos on Flickriver

July 26, 2009

Perfect Defender 2009

tgh aku surfing... tetiba jer pcaku shutdown n restart sendiri... what the ****, apa hal lak nie... aku dh start pk bukan2....

elok plak biler dia start... trus kuar warning security warning alert... kata pc aku dh dijangkiti dgn brontok... uish... xkan ler... dia suh update security patch... aku abaikan dulu... aku scan abih utk virus... brontok ni virus lama, so antivirus aku mesti leh detect nyer... yp peliknya sampai abih... x jumpa langsung brontok tue... apsal lak nie... aku scan lagi pagi antispyware laks... pun x jumper gak.... dlm masa yg sama... security alert tue keep popup... yg heran tue dia ada 3 button.normally ada 2 jer... 'unblock','keep block'. tp dia tambah satu lagi... ' download ...' aku x ingat ler plak... so aku click ler button yg ketiga tue... pasal lagi 2 button xleh click.pastu keluar ler window tgh dload n install. abih jer dload... trus kuar satu popup' perfect defender installer... cis... sah-sah aku kena scam...

ghupernyer perfect defender nie rogue spyware... dia akan menginstall dirinya ke dalam pc anda dengan meniru stail seolah-olah pc anda kena virus n kena dload security patch dr microsoft website. lepas dia install, dia akan steal crucial info macam akaun bank, personal detail n much more... so kalo korg dh kena n xtau cara nk buang. leh refer site nie...

http://billmullins.wordpress.com/2008/12/03/perfect-defender-2009-3-removal-solutions/

n kalo nk tau detail pasal nie... bley tgk site ni gak...

http://billmullins.wordpress.com/2009/07/22/youre-in-luck-perfect-defender-2009-license-key/

so skarang nie bermacam-macam cara org buat nk tipu kita. even dlm Dunia Lelabah Luas pun kita masih x selamat... so beringat ler... ye..





adios

1 comment:

Anonymous said...

bagaimana caranya saya bisa dapat license key perfect defender? atau bisakah anda sebutkan saya licensenya? please