b0r0i - View my recent photos on Flickriver

July 21, 2009

Karangan Alaf ini

ini salah satu soalan karangan untuk ujian topikal sekolah aku.and salah sorang murid aku telah menulis karangan yang agak menarik.

Kamu dan beberapa orang kawan kamu sedang memancing di sebatang sungai di hujung kampung.Ketika memancing, tiba-tiba kamu terdengar suara jeritan.

Tulis cerita di atas selengkapnya....

Saya dan kawan saya sedang memancing di sungai. Tiba-tiba kami terdengar suara jeritan di sana. Kami pun berlari sambil mendengar suara jeritan itu.

bila kami sampai ke sana, kami melihat seorang budak sedang bermain hantu-hantu. kami terkejut melihat mereka bermain hantu-hantu. lalu, kumar pun berkata,
" Lain kali jangan menjerit lagi ya. Awak semua telah memeranjatkan kami."
"Baiklah abang", balas budak itu.

Kami pun kembali semula ke tempat kami memancing. tiba-tiba Kumar mendapat ikan yang besar.dia menjerit kegembiraan. saya turut mendapat ikan, tetapi agak kecil berbanding Kumar.kami berasa sungguh gembira.

ituler karangan budak aku.apa korang rasa ??? utk makluman, budak yang buat nie, merupakan budak PROTIM, or budak yang tergolong dalam lambat membaca n menulis. darjah satu hingga 3 dia masuk kelas pemulihan...

2 comments:

♪ cik katak ♪ said...

hahahah...
berapa markah cikgu kasi??

aitotyati said...

mmg sgt kreatif karangan yg ditulis oleh murid taahun 4. heratif skali!!!