October 9, 2009

Kisah raya zaman dulu n zaman skarang

dulu time aku kecik2, biler ikut parent aku g beraya umah kengkawan derang, seingat aku la kan... mesti duk menikus sebelah parent aku.kalo di bagi kuih aku makan... kalo di bagi air aku minum... mmg sonyap giler... try wat perangai... pergh... kalo x ketam naik darat.... xpun balik kena balun.... xdan balik... dlm keta gak dh kene... or dh xleh ikut lagi... duk umah jer... TAPI, aku bersyukur... sebab didikan camtu ler... aku leh jadi orang skang... tima kasih ayah, tima kasih mak....

naper tetiba aku naikkan citer pasal mende nie ??? start tahun nie, aku dh ada kt umah... so ramai gak ler kengkawan yg ada anak kecik dtg umah. kadang tue, biler anak derang duk usik barang aku... depa duk tengok jer... sesekali jer marah... tue pun macam x bersungguh... usik sana, usik sini... aku plak yg penin tgk gelagat derang... aku ada camtu ker gak dulu ek ??? ntah ler... nk tegur anak orang.. budak kecik... hai... tak tau ler teman...

so skang nk salahkan saper ??? huhuhu.....

kalo anda anak kecik, tengok2 ler depa... jgn p lepas jer... kang di kata lak x pandai jaga anak. kalo aku ada anak nanti, insyallah, akan aku buat camner parent aku didik aku time kecik dulu.... hehehe

1 comment:

♥ natcsensei ♥ said...

haha! piat je anak2 tu depan depa.