b0r0i - View my recent photos on Flickriver

February 10, 2010

akukah.. adakah...engkaukah....

on d way balik umah... " tiiit...tiiit...tiitt "... almak minyak plak dh nyala... huhuh

aku stop jap kt stesen minyak.... time ni mmg agak penuh... rush hour... aku masuk ler ke satu pam yg aku rasa mmg utk keta... pasal ada satu motor nie... tetiba plak bley parking n pegi kaunter bayor... adus... hallooo ko tgk sign ker??? biol apa ??? xper,sabor ... aku tgu sat...

tetiba plak dtg satu keta dr arah bertentangan.. .aik... camner plak nie... xkan ko xnpk aku mmg dh ada kt situ... kelisa dgn sorg pompuan dlm tue... aku tenung jer dia... aku x beam lampu, x hon keta... tgk jer... mamat naik motor ni pun abis... dia kluar.. .tetiba plak... bley dia kedepan nk amik space.. aik... dh lebey nie... aku pun ke depan gak... nak rapat ler gak dgn bumper dia.. dia xnak ngalah... saper yg patut ngalah kt sini ??? aku ker ??? come one laa.... kalo logik la... ko masuk satu pam, n tgk dh ada keta kt situ... camner ??? n kt belakang keta tue ada keta lagi ??? saper yg sampai dulu ???

aku tgk jer... aku tgk mulut dia terkumat-kamit... aku xtau ler dia ckp aper..... lantak ko ler... aku dh penat nie, dgn baju, seluar basah lagi... lembap... kena hujan time trainig sukan tadi... xlama dia blah p pam lain...

elok dia blah.... aku kedepan..... tup... masuk plak satu motor... aduh.. org tua mana plak nie... ko x tgk ker motor isi minyak kt pam mana... ??? kt belakang aku ada lagi keta... aku slow impit dia... mmg rapat giler dgn motor dia. tank minyak aku ngam2 sebelah pam.. motor dia plak tk tayar depan.. korg bley byg ler camner keadaan... time tue...

plak tue, dgn muka x bersalah... muka toya... dia matikan enjin trus p kaunter bayar... aku nk hon kang org tua... hati mmg dh geram nie... ampeh tul la...

aku kuar nk cucuk duit... tgk org rame... dlm wallet ader 20 jer... xper la isi 20 dulu...

time aku bayar.. akak yg jaga kaunter tu tgk pam aku tgh guna... dia rasa pelik...

" tetiba dia masuk kak, camner nk buat.... " dia geleng kepala... tgu jap... org tua tu dh abis.. dia masukkan payment aku...

time aku nk isi, kebetulan ader sorg singh kt sebelah...

" nasib baik dh bayar, ini org masuk saja.langsung xder courtesy.angkat tangan pun tarak"

aku senyum jer....

" biasa la uncle.... "dia geleng kepala...

aku teringat iklan kt era...

" kita nie kalo nk makan, beli tiket kt panggung wayang bley berbaris, tp kalo kt jalanray xtau plak berbaris "

teringat sorg kawan aku pernah kata...

" sealim mana pun org tue, kalo dh pegang stereng, abis terbang sumer dia punyer serban.jadik gile "

kalo la anak org tua ni tengok bapa dia wat perangai camnie ??? camner ??? patut ler budak skang hancur....

bak kata nabil... korg pikirla sendiri...

2 comments:

Cik Naa. said...

abanggggg ! nasib i tadak kat situ meh.

kalau x i tulun ketuk kelisa cantik tu n bawak lari motor pakcik tua tu :D

Lieya said...

zaki..ko mmg penyabar bebeno dari dulu..hehehe kalo aku.. aku mmg sound dah.. dulu penah aku nak isi myk kat petronas simpang 4 bno.. tgh tunggu n nak masuk park..1 moto budak sekolah masuk.. aku terus je kuar dari keta.. nasib budak tu tau salah.. kalau tak mmg bingit la telinga dia..hehehe