b0r0i - View my recent photos on Flickriver

December 22, 2009

ahli keluarga baru


heheh jgn tergezut lak dgn title tue...

maksud aku, skang dh ada pet baru... walaupun tumpang kejap jer... pasal dh bukak skolah nanti aku letak kt sekolah.

gambo kt atas tu ler maksud aku.... tp yg tu bukan hamster aku...

apsal aku beli hamster.. ???

sebab dia comel... budak2 suka. aku ingat lagi lecturer aku cakap dulu...

kalo korg ada peluang kt sekolah nanti, cuba buat sudut haiwan peliharaan.korg bela ikan, hamster or arnab.at least budak2 ni akan terasa nk datang sekolah sebab nk tengok binatang nie.so dh kurang ler masalah ponteng.dengan cara ni gak, boleh latih budak2 ni how to be responsible.
tu ler lebih kurg ayat dia. so tahun depan aku mmg bercadang nk buat sudut haiwan belaan kt bengkel. tadi aku dh pi sekolah.aku kemas bengkel, tolak almari, susun semula meja, almari n rak dalam bengkel tue.bengkel tu mmg kecik, so aku wat yang terdaya...

but, one thing happened tadi.aku tgh duk tengok depa nie, tetiba... berlaku sesuatu... hamster aku matting.kalo jadik, may be dalam masa 2-3 minggu, akan kuar ler anak2 hamster yg kiut... ehehehe

last year, masa kpli, lecturer suh bw balik sepasang hamster.'kawinkan' depa.... as a result... pd hari terbuka unit hortikultur, new hamster baby born.... aku yg jadi 'tok kadi' nyer... ehehehhe

so, ader sesaper nk tempah hasmter kt aku ...?????

wood chip bedding, perisa lemon... dasat tue...


nie le cage dia...


yg ni plak, sand sauna... pergh.. sauna beb... siap ada umah sauna lagi.letak sand ni dalm umah tue, dia akan masuk dan membersihkan diri.dia guling2 dlm tue pastu kuar bau wangi.yg ni bau lavender.


ni ler zaza( kelabu ) n yuyu ( hitam ) ... wife aku yang bg nama :P


yg ni makanan diet dia.import dr jepun beb....


zaza tgh membersihkan diri...


air vitamin utk kesihatan


nie le botol dia.campur dlm air minum.


npk cam besar kan....




yg ni tgh bersihkan diri.tup-tup, bley jatuh plak...

No comments: