b0r0i - View my recent photos on Flickriver

April 17, 2011

Citer hujung minggu....

camner hujung minggu korg? mesti x sama mcm aku kan.... fuhhhh.... best giler weekend aku.... aku jadik pekerja tambahan IWK tanpa gaji.... dasat beb...

yg sebenornyer.... aku agak marah dgn IWK.biler aku call... br aku tau RM 8 yg aku bayor setiap bulan n bil yg dtg setiap 6 bulan, ghupernyer utk bayar kos maintenance sentral nyer IWK. taman perumahan baru sekarang nie sumer ada loji IWK kt belakang... normally.... 1-2 taman akan kongsi satu loji.tu yg kene byr RM 8 setiap bulan... aku x kisah nk kuar duit... xder halnyer... tp. yg kuar dr bilik air tu... sampai ke main sewer kt bwh jalan depan umah tu.. ghupernyer bwh tangunggjawab tuan umah sendiri... apa2 hal jadik sendiri kene tanggung... aku pun xfhm... kenapa ??? pastu plak, kalo nk panggil derang clearkan bahagian yg tersumbat.. kene standby RM180... then ,operator dia ckp... "apa kata encik carik plumber dulu...."... aduyai...  berbeza plak dgn kawasan perumahan yg xder loji berpusat... mean ada tank septik bwh umah, then RM 8 tu mmg cover utk dia.... penin la aku.... kenapa dia x cover jer yg start dr umah sampai ke loji... kan senang pengguna.....

so, pasal aku xnak bertekak...aku pun carik jalan camner nk setelkan... so gerak ke kedai. beli sifon yg pam minyak n asid utk bersih sink... aku sambung pd hujung getah n sedut guna sifon tue...selepas satu jam... rs cam sket jer yg kuar... adus... dh panas aku stop dulu....

pastu aku sambung balik belah petang...   aku kena pk cara lain... puas aku fikir... then aku teringat ader pam akuarium lama yg aku x pakai lagi... potong lagi paip getah aku... pasang kt hujung pam n letak dlm lubang manhole tue...  bley tahan gak byk sisa yg kuar... aku pun biar... npk gaya sukses.... makin kurg sisa dlm manhole... aku cek xder tersumbat kt mana2... dia stuck kt manhole yg last skali... tpt aku letak pam tue.

lama, dh makin kurg... aku pun curah asid sinki tue... aku biar.... sampai sakit pinggang aku... dr RM 180... aku cumer kuar kos dlm 40 jer buat beli asid tue... adus lolah satu badan... kalo jadik lagi lepas nie... aku rs xder pilihan... spare jer le 180... panggil dia dtg... tp aku pelik, nap tk manhole last skali sisa tu lbt surut... stuck ker??? or pam kt loji tu x jalan???

aku harap IWK kena ubah polisi keje derang... cover dr bilik air sampai ler ke loji... ponek beb nk bersihkan.....

 yg merah tu le sifon nyer.xpake dah lepas guna pam akuarium


 npk extension tue.hujugn pam dlm lubang manhole... der censored sket... ehehhe

 tut..... eheheh


 lepas guna pam, laju sket air sisa tu kuar...

x cukup panjang wayar....

mesti korg tertanya kan... apa jadik pada paip getah n pam tue??? apa lagi... masuk tong sampah ler... xkan nk guna lagi...

adios....



No comments: