b0r0i - View my recent photos on Flickriver

September 4, 2010

Update....

lama giler x update... sesaper yg follow aku mesti nyesal.... aper la tuan tanah nie.... eheheh sori geng...

kali ni aku nk bukak citer pasal passion terbaru aku. KAMERA...

actually, dh lama giler aku minat benda nie. dr sekolah lagi... and cine pake kodak iso 100 lagi.dulu sampai sanggup pinjam member punyer kalo ader aktiviti kt luar...  so, semakin lama aku peratikan dunai semakin canggih... daripada camera roll kepada kaemra digital... oh ya, time skolah dulu, aku pernah blajo jap pake video cam... bukan y kecik ek... yg besar gabak eltak atas bahu tue... pake tape VHS y besar tue... eheheh tengkiu kepada staff PSS MRSMBP, abam suhaimi yg sudi mengajar aku cara guna... ader lagi ker dia kt sana...

then, biler masuk U, aku terjumpa org tua nyer digicam.so aku pun pinjam... bermula la era baru... tp x lama.. pasal one fine morning masa  th snap... tetiba terlepas n terjatuh... hhuhuhuh... nk repair dh x lbey... so berkubur ler jap...

then lama lepas tue... time ni, org tua aku ada bl DSLR utk opis dia... kekadang tu, kalo ader kesempatan aku main2 dgn nikong tue...

lepas kahwin, wife aku beli digicam kecik.. kodak easyshare... yg ni dia bawak p maktab pasal dia kursus kt sana n kepentingan utk wat report...  dlm masa nie, aku byk main2 dgn c360 nie...  lama2 rasa mcm x best... teringin nk beli dslr satu... aku pendam jer hasrat nie....

sampai ler satu ketika... aku terbaca iklan kursus asas digital foto, anjuran sifoo.com aku rasa mcm menarik... tetapi kena laa ada cam satu... ak pun mula wat kajian ttg brand yg ada... lpas ew consideration.. timbang2 bajet... aku mengangkat kamera 5Tan.... ehehe nikong d5000.... nk angkat lebih bajet xder... tp xper sebab mengikut kajian aku, few features dlm d90 ada dlm nie... so tanggal april merupakan hari bersejarah buat aku... kerana telah memiliki nikong d5000

sejak itu, aku mula follow beberapa kumpulan, kursus, outing  dgn tujuan utk menambah ilmu. bermacam teknik tellah kau pelajari sepertin panning, slow shutter, light trail, panorama, vertorama, landskap, potraiture, hdr n beberapa lagi....

skang, umur kamera br beberapa bulan, tp aku rasa hutter count telah melepasi 10k... aku masih lagi dlm proses pembelajaran.... n ia merupakan hobi yg aku kira mmg menarik...

some pic...


No comments: